Jumaat, April 21, 2017

#DudaDara - Duda Gila Aku

UNTUK MELANGGAN
www.penerbitanfajarpakeer.my

Tajuk: #DudaDara
Penulis: Rehal Nuharis, Nia Qurratun’aini, Hanny Esandra, Zany Ezatie & Bikash Nur Idris
ISBN: 978-967-365-303-4
Harga: RM22.00 / RM25.00
Terbitan: Penerbitan Fajar Pakeer [Mei 2017]

#UdaDara - Rehal Nuharis
Abang Pilih Yang Mana
“Aku pendekkan cerita ya. Dulu masa sekolah aku tak tau pun yang rupanya dia dengan kawan baik dia, Wawa syok kat aku. Dia orang berebut nak dapatkan aku. Satu hari tu dia orang datang jumpa aku tanya abang pilih yang mana? Laju ajelah aku jawab aku pilih Wawa sebab masa tu Wawa lagi cun daripada dia,” cerita Uda mula membuka kembali cerita zaman sekolah dengan Dara.

#NadimSyafa - Nia Qurratun’aini
Mr. Dudarella
“Mulai hari ni saya nak tukar. Bukan Cinderella.”
“Habis tu?”
“Dudarella.”
Nadim Qhairuddin menghadiahkan senyuman. “Dudarella?”
“Ya. Dudarella,” ucap Syafa Athira disulami jelingan manja dan bermakna.
“Kalau macam tu, duda ni memang rela sayangkan awak sampai akhir nafas dia.”

#ZafriAiris - Hanny Esandra
Duda Dilarang Masuk
“Kenapa, Airis? Awak tak suka kawan dengan duda?” 
“Erm, lebih kurang macam itulah. Saya tak suka berselindung. Lebih baik saya berterus terang. Saya tak terfikir pun nak berkawan dengan duda. Awak memang dilarang masuk.”
“Masuk ke mana?” 
“Masuk ke dalam hati saya!”

#IdhamIshaa - Zany Ezatie
Duda Full Package
“Ishaa sebenarnya...” Dia berdeham beberapa kali.
Beberapa ketika kemudian, “Ishaa dah jatuh cinta dengan Datuk.”
Mata dan kening kiri Ishaa Dania terangkat bagi melirik reaksi Idham Fadri.
“Who the hell are you!?”

#HambaliNaimi - Bikash Nur Idris
Duda Gila Aku
“Hmm, sayang sekali awak tak boleh buat cop tapak tangan anak-anak lain kat sini. Yalah, kahwin dengan saya kan takkan dapat anak.”
“You know it’s not gonna work on me, Naimi. Abang reda dengan kekurangan Naimi. Naimi pun kenalah reda dengan kelebihan abang.”


Ahad, Mei 01, 2016

#SuamiIsteri

Terbitan Penerbitan Fajar Pakeer [2016]
Sem. Malaysia RM21.00
Sabah/Sarawak RM24.00

Novel Mini Eksklusif Novelis Best-Seller.

TAJUK : #SUAMIISTERI
ISBN: 978-967-365-267-9
HARGA : RM21.00 / RM24.00

#RiezmanSafieya - Hanny Esandra
Isteri Sejuta Rasa
“Sayang, abang nak dapatkan Fieya pun cukup susah dulu. Takkanlah abang senang-senang nak menduakan Fieya? Sia-sia ajelah usaha abang untuk ambik hati Fieya dulu. Sia-sia jugaklah abang tunggu Fieya untuk terima abang sebagai suami. Ini permata dan nyawa abang.”
Safieya dan Riezman hanya memandang momen indah itu sambil masing-masing berbalas senyuman.

#ZarielLiana – Ana Sofiya
Diktator Itu Kamu
“Siapa diktator?”
“Diktator itu kamu!!”
“What? Liana?”
Oh Tuhan! Apa yang aku dah buat ni? Apa yang aku dah sebut? Sungguh, aku tak berani nak tengok muka Encik Zariel dah. Kecut!

#Za’baSeri – Bikash Nur Idris

Suami Selepas Deadline
“Youlah. Jadi suami I lepas I letak deadline. Kalau you tak balik dalam sekian masa, I takkan kahwin. Kalau tak sebab Opah Chik, mungkin taklah...”

“Oh! Bila deadline you tu?”
“Sehari sebelum I jumpa you balik lepas dekat 10 tahun. Bayangkan terkejutnya I masa tu.”
“Tu pasal sambut I dengan pensel tajam?”

#KarlWafa – Shazie Kamaruzaman
Suami Terlebih Rela
“Sayang! How could you do that to me? Adeh, lemas abang!”
“Abang okey tak ni? Nak Wafa buat CPR tak?”
“Nak! Nak! Cepatlah bagi CPR. Abang tunggu ni.”
Wafa rasa nak cubit saja bibir Karl yang memuncung. Eee, bukan main lagi ya. Asal sebut CPR saja, suka bukan main!

#AbangLongDian – Rehal Nuharis
Isteri Untuk Abang Long
“Eh, tak apa. Dian boleh naik bas.”
“Berani kau lawan cakap ketua gengster ya?”
“Dian hanya takkan melawan cakap orang tua Dian dan suami Dian. Tu pun bila dah ada suami nantilah.”
“Kau tengah lamar aku ke apa sebenarnya ni?” sakat abang long.


Jumaat, April 10, 2015

Princess Reborn

Terbitan Penerbitan Fajar Pakeer [2015]
Sem. Malaysia RM27.00
Sabah/Sarawak RM30.00


Mohd Izat Effy nama diberi. Perempuan tu macam baju. Suka, pakai. Tak suka, buang. Belum bosan, kelek. Dah boring, golek. Dia dah lama hidup membujang sebagai buaya jadian. Tapi, bila sampai seru jadi manusia biasa, siapa dia untuk tidakkan?

Intan Nazira nama dipilih. Lincah dan periang. Staf AMC panggil dia princess. Konon-konon tak ada dia sebagai jururawat di hospital itu, akan sunyilah mereka. Dia manusia biasa, yang memanglah akan takut kalau buaya jadian ajak bercinta!

“Jadikanlah Izat manusia, Ira. Dah boringlah jadi buaya.” – Mohd Izat Effy

Sudahnya, bergaduhlah Intan Nazira dan Izat Effy. Langsung tak bagi can ibu dan mummy masing-masing yang dah kenan nak berbesan. Mereka tak kenan nak jadi laki bini, okey!

Namun, yang suka gaduh itu mulut, yang jatuh sayang itu hati. Lama-lama bertekak, hati masing-masing pandai berdetak. Izat jatuh cinta, Nazira jatuh suka. Tapi, sayang, baru Izat nak jadi manusia dan bercinta penuh setia, hatinya dihancur Nazira. Nazira paling tadah dengan alasan perasaannya kepada Izat tiada. Sakitnya hati Izat, pedihnya perasaan Izat. Namun, Izat sedar satu perkara, hanya Nazira princess hatinya. Sampai bila-bila.

“Hidup kalau seperti yang kita nak dan rancang saja, kita takkan pandai menghargai di hujungnya nanti, Ira. Sebab tu Allah bagi apa yang kita perlu dan bukan apa yang kita nak.”
“Dan, Izat nak Ira...”
“Wrong. I need you more than I want you. Allah Maha Mendengar, Ira. Dia sedang beri apa yang Izat perlu, apa yang Ira perlu. We need each other, love...”

Cinta dan perasaan mereka akankah menyatu? Dan, atas sebab apa Nazira tetap menolak Izat, walau lelaki itu bersungguh mengejar?


Ahad, November 17, 2013

Go Tasneem Gwiyomi!

Terbitan Buku Prima [2013]
ISBN : 9789670535340
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00
Go Tasneem Gwiyomi!
“Maafkan aku Tasneem, lepas ini dahi kau bertanda. Semuanya gara-gara aku pernah bencikan kau yang rapat dengan kakakku yang buta...”

Rahsia Mimpi
“Oh, kenapa Cikgu Oriana muncul dalam mimpi saya mama? Saya pun fikir dia sebenarnya guru di sini. Saya tak sangka dia bekas guru mama juga...”

Awak Dah Tak Benci Saya?
“Mak saya kan dah jadi mak awak dan papa awak dah jadi papa saya...”

Jom Kita Kawan
“Wah, bagusnya awak, sudah pandai bocorkan rahsia ya?”

Alahai, Kesiannya Dia!
“Maafkan Ayu mak, tapi sebenarnya...”


Rabu, Oktober 31, 2012

Kasutku Dari Itali, Awak Ada?

Terbitan Buku Prima [2012]
ISBN : 9789670184845
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00


Novelet Merah Cinta Kita 6 ini mengandungi 5 cerita pendek. Kisah kehidupan remaja pelajar sekolah yang penuh insiden ceria, nilai persahabatan yang sejati, kasih sayang dalam keluarga dan guru penyayang.

Paparan kisah kehidupan remaja berusia belasan tahun digarap dengan bahasa santai dan terkini ini diselitkan dengan gambar hiasan berwarna sepenuhnya. Tidak rugi beli dan adik-adik pasti enjoy!

Kasutku Dari Itali, Awak Ada?
Bila orang minta derma, tak pernah nak derma. Kedekut. Selalu dia beritahu aku kasut dia dari Itali, beg GUCCI, minyak wangi DIOR, cermin mata PRADA, pakaian sukan NIKE. Pendek kata semua dari luar negeri dan yang berjenama mahal-mahal. Aku dengar dia nak jadi model apabila lepas SPM nanti. Gila glamor agaknya dia tu...

Yeay, Kita Dapat Emak Baru!
“Dia mahu peluang untuk menyayangi saya dan Eisya. Dia fikir saya tak tahu, dia hanya mahukan ayah. Apabila dia dan ayah sudah berkahwin, apa akan jadi dengan saya dan Eisya? Dia hanya mahukan ayah sebenarnya. Saya tahu.”

Kau Adik, Aku Abang!
Pandai juga lelaki dari ‘Kutub Selatan’ itu memohon maaf! Ops…kini saya perlu belajar berlembut kepadanya. Dia kan abang saya! Frasa itu perlu saya terapkan dalam diri, supaya saya tidak akan menjadi seorang pembenci lagi. Yang paling penting saya tidak akan menganggap Kyril Rayyan sebagai pengembara dari ‘Kutub Selatan’ lagi.+ Seronok juga ada abang. Biarlah ‘angin-angin antartika’ itu berlalu pergi dan meninggalkan Kyril Rayyan di ‘Kutub Utara’ tanpa sebarang gangguan.

Shahira Diva Sekolah
Sebenarnya aku amat suka menjadi tumpuan ramai! Aku nak semua orang sanjung aku. Aku yang paling bijak, paling cantik dan paling disayangki semua warga sekolah. Jangan ada orang lain cuba memintas aku!

Rania Obses Manik
“Aku akan pastikan engkau tak berhak menyertai pertandingan ini. Engkau curi karya orang lain!” Vincent bersuara hamper menjerit.

“Aku layak, Vincent, dan sebab itu aku terpilih. Daripada lukisan yang tak sempurna berbanding dengan lukisan yang cantik di mata, aku yang terpilih. Aku, Rania, penyelamat Kelab Manik, terpilih!” sahut Rania.


Ahad, April 15, 2012

Primadona Orang Muda

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2012]
ISBN : 9789673651146
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00

Primadona? Dia? Hilang akal ke apa Abang Kama si pengarah dengan Rose si tukang usung kipas itu. Bila masa pula dia pandai berlakon. Berladen ialah kut. Berladen itu berkait dengan melayan. Tahulah dia, sebab dia kan budak Penulisan. Jadi, takkanlah dia nak pandai berlakon macam budak Teater atau budak Filem itu—Mike He dia, Sanaa.

“Primadona. Itulah watak awak mulai sekarang, Sanaa Abdul Rahim.”

Jadi, Sanaa sangat tak boleh percaya apabila dengan cakap begitu, dia dipilih menjadi primadona Produksi Bangsawan tahun itu. Di samping orang muda yang semua tahu layak berlakon dan berladen, Mike He Sanaa, Muhammad Falah. Tambah bila orang muda itu tak suka Sanaa jadi primadona, tak layak. Kaku. Keras. Sebab itu Falah asyik nak hentak pintu sampai berganti baru. Alahai… patahnya hati…

“Walaupun awak berlakon dengan baik tadi, tapi belum cukup baik. Jadi, tak banyak manalah suka awak tu kan. Saya ingatkan awak paling suka saya…”

Alamak! Macam mana hati Sanaa lepas dengar ayat macam ini. Falah nak Sanaa tunjuk sukanya dalam lakonannya selaku primadona. Primadona kepada orang muda. Primadona kepada Falah. Tambah pula lepas itu Falah kata dia primadona Falah, primadona orang muda itu. Kemudian Falah kata suka dia, sayang dia…


Jumaat, Oktober 07, 2011

Tolonglah... Jangan Hukum Dia

Terbitan Buku Prima [2011]
ISBN : 9789670184845
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00

Siri Merah Cinta Kita merupakan himpunan novelet yang pasti adik-adik enjoy! Siri ini memaparkan kisah pelbagai konflik yang dialami gadis remaja masa kini. Setiap buku dalam siri ini adalah sangat istimewa kerana mempunyai 5 buah novelet, kesemua muka suratnya berwarna-warni dan mempunyai ilustrasi yang sangat menarik! Pastikan adik-adik mengumpul kesemua buku dalam siri ini. Semoga enjoy membaca!

Tolonglah... Jangan Hukum Dia - “Biarpun dia tidak jujur padaku, aku tidak sanggup melihat dia dihukum...”

Aqila Bukan Ratu Drama - “Huh, kenapa bas ini brek mengejut? Mukanya yang penuh jerawat batu itu melekap ke pipiku!”

Dekatlah... Jangan Menjauh - “Jangan dekat-dekat, walaupun kita berjiran!”

Sekarang Aku Kisah! - “Mei Hwa si pandai yang dibenci kawan-kawan. Sombong, tak mahu bergaul. Ada sesiapa ambil kisah?”

Da... Hostel? - “Huh! Tinggal di sekolah asrama? Oh, tidak? Macam dalam hutan...”


Isnin, Disember 27, 2010

Suha Kuasa Tiga

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2010]
ISBN : 9789673650439
Sem. Malaysia : RM10.90
Sabah/Sarawak : RM13.90

"Bila bersedih, bila bermasalah, bila perlukan seseorang… kawanlah yang kita akan cari. Kawan akan faham. Kawan akan tenangkan. Kawan akan ada di sisi. Masa tu… awak akan sangat perlukan kawan. Awak kena rasa sesuatu, sebagai kawan, untuk buat apa saja yang perlu untuk kawan tu. Rasa tu… kena ada.”
Kebetulan, nama mereka ada dekatnya. Nasuha, Suhaid dan Suhail. Namun, nama yang dekat, bakalkah memungkinkan dekatnya hubungan sebagai kawan?

Tet! Salah sama sekali!

Nasuha sangat tidak sukakan Suhail, hanya kerana Suhail bersikap kurang diajar kepadanya pada hari pertama dia mendaftar di sekolah itu. Dia tidak benci, tapi dia sangat tidak suka. Jadi, Suhail musuh peribadinya. Sedang Suhaid, yang hampir nama adalah kawan tersayang. Walaupun dia hairan, bagaimana satu huruf belakang itu boleh ubah perasaannya, tapi itu hakikat.

Jadi, macam mana nak jawab soalan yang musuh peribadi soal ini, “Kalau macam tu, awak sudi jadi kawan saya?” Tambah pula bila Suhail mula cuba berbaik dengan Nasuha dan Suhaid, sampai wujudnya satu jeritan yang sama dari kanopi sukaneka. “Suha Kuasa Tiga!”

Mahukah Nasuha terima Suhail sebagai kawan, apabila dia sudah ada Suhaid? Akan berubahkah satu huruf akhir di belakang nama itu?


Khamis, Mac 18, 2010

Ingin Hati Melukis Kata

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2010]
ISBN 9789833880911
Sem. Malaysia RM19.90
Sabah/Sarawak RM22.90


Menjangkau usia yang lewat membuatkan perkahwinan menjadi tuntutan. Hati mungkin belum dibuka namun hati keluarga yang sudah terlalu luas bukanya harus dijaga. Atas sebab itulah Ainsya Najma, gadis yang mendapat gelaran andartu diam menerima pilihan ibu. Begitu juga Ruzaiman, bujang terlajak akur saja dengan kehendak ibu. Namun tulisan takdir tidak seiring.

Ainsya Najma, gadis yang hanya tahu setuju, tiba-tiba menolak perkahwinan yang bakal berlangsung dua minggu lagi. Dia tidak boleh teruskannya! Dia cuba lari daripada kenyataan, namun kenyataan takkan pernah tinggalkannya. Dia perlu juga menjadi raja sehari dalam dua minggu itu—dengan pengantin lelaki berbeza! Dia kenal Solehandin sekian lama, namun lelaki itu memberi nanar dan kini Raimi hadir untuk cuba mengubati.

Ruzaiman, sukar untuk cinta mengulit hatinya walau dihidang berpuluh gadis cantik, termasuklah Jazshira, si model lampai terkenal. Namun, atas kemahuan mama, dia jalinkan juga hubungan, tanpa getaran dalam hati. Dia tahu tiada cinta untuk Jazshira namun dia terperangkap juga dalam kancah percintaan ciptaan sendiri, sehinggalah hadirnya Fadxiora, menggetar hati dan sukma.

Apakah Ainsya Najma akan membuka peluang kedua untuk Raimi? Adakah Ruzaiman akan mendapatkan cinta Fadxiora yang menggetar hati? Dan, mungkinkah peluang itu ada untuk insan asing menjadi dekat apabila hati sudah melukis kata, bahawa cinta sudah ada…?


Isnin, November 23, 2009

Bukan Pilihan Hati

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2009]
ISBN 9789833880683
Sem. Malaysia RM8.90
Sabah/Sarawak RM11.90

Lelaki itu pilihan hati baba dan amma, bukan dia.

Lelaki itu pilihan hati Sera, bukan dia.

Jadi, bagaimana boleh dia mesrai hati seorang lelaki yang hatinya sendiri tidak berkehendak? Dia, Nur Raniaa, tidak tahu bagaimana mahu menggarap sayang untuk Fathi. Tidak juga tahu bagaimana mahu menerima suami sendiri apabila penerimaan itu mengakibatkan dia hilang kawan baik.

Jadi, salahkah kalau dia tidak mahu beri peluang hati menerima bukan pilihan hati? Silapkah kalau dia tidak boleh terus membenci apabila hati mula kenal cinta kepada Fathi sedang Sera lebih layak?

*Berkait: Cinta Datang Lagi ~ Dah tahu kisah adik, apa kata baca pula kisah kakaknya? ;)


Rabu, November 18, 2009

Cinta Datang Lagi

Terbitan Alaf 21 Sdn. Bhd. [2009]
ISBN: 9789831244807
Sem. Malaysia: RM17.00
Sabah/Sarawak: RM20.00


Cinta bukan sekadar ungkapan kata-kata. Tetapi cinta adalah kejujuran, keikhlasan dan pengorbanan untuk orang yang dicintai. Itulah tanggapan Raisya selama ini terhadap cinta Jaspal. Namun, dia hampa bila lelaki itu memilih gadis lain sebagai isteri.

Bukan Raisya seorang yang kecewa. Fariz juga turut terluka bila Shereen, gadis pujaannya menjadi milik lelaki lain. Yang anehnya… mereka hadir menyaksikan perkahwinan bekas kekasih masing-masing dalam majlis yang sama. Satu kebetulan yang kemudiannya mendorongkan dua hati yang derita ini menjadi akrab.

Tetapi Raisya sering menjauh kerana takut dikecewakan lagi. Fariz pula tak jemu memujuk, kononnya cinta sejati akan datang sekali lagi. Di saat Raisya menyerahkan hatinya kepada Fariz, pecah rahsia, rupanya lelaki itu mendekatinya untuk memiliki Shereen semula. Dan Raisya pula akan mendapat Jaspal kembali. Inikah namanya perngorbanan cinta?

Namun, bagi Fariz, Shereen cuma kenangan silamnya. Dia sudah terpaut pada Raisya sejak pertemuan pertama mereka. Tapi dapatkah dia meyakinkan Raisya bahawa cinta mereka ada penghujungnya?

*Berkait: Ria QistinaBukan Pilihan Hati ~ Kisah ini adalah spin-off daripada Ria Qistina. Dan, untuk mereka yang mahu tahu apa jadi pada adik Raisya, dapatkanlah Bukan Pilihan Hati.


Selasa, Julai 14, 2009

Dengan Nama Cinta & Nur Kasih

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2009]
ISBN 9789833880515
Sem. Malaysia RM21.90
Sabah/Sarawak RM24.90

Dengan Nama Cinta ~ Ada waktu, setia saja tidak cukup tanpa percaya. Dan, percaya itu telah lama hilang daripada hati Sirna. Namun, bijaknya seorang Hasif, percaya kepada cinta dan lelaki itu sendiri, mahu menerpa. Haruskah peluang itu diberi?

Ada waktu pula, hati tidak pernah faham bagaimana untuk padamkan cinta. Akal membilang, namun hati menegah. Begitulah hati Aiza apabila cinta lalu menyapa, Izam kembali semula meminta ruang yang sedia untuknya. Bolehkah ruang itu diberi?

Dan, waktu lain pula, cinta tidak hanya boleh berdiam. Harus ada lafaz, harus ada ucap. Itulah mahu Haryani, daripada abang angkatnya sendiri. Dia sudah lelah melafaz, dia sudah penat mengucap. Kini, giliran Fitri. Mampukah lafaz dan ucap itu diberi?

Nur Kasih ~ Kalau diberi pilihan, antara dendam dan rindu, Arin akan memilih dendam. Kerana dendam itu membuatkan dia ada sebab untuk mendekati lelaki itu namun rindu bakal memaksa dia berlari jauh. Kerana rindu buat lelaki itu bukan layak hatinya. Hanya rindu Aryanie layak di hati Fairul.

Benarkah begitu?

*Berkait: PrincessAtas Nama Cinta ~ Kisah Izam dan Aiza sebelum di Kampung Dang Setia, tercoret dalam Princess. Manakala kesudahan kisah Genelia, berakhir dalam Atas Nama Cinta.


Isnin, Julai 13, 2009

Atas Nama Cinta

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2007]
ISBN 9789833880065
Sem. Malaysia RM20.90
Sabah/Sarawak RM23.90


'Cinta ibarat berlianyang mempunyai benih faset. Jernih atau kabur cahayanya bergantung kepada penggosoknya.'

Genelia hanya mahu jauh daripada keluarga, demi cinta. Hafidz hanya mahu menjauh daripada curiga, demi sahabat. Lalu mereka lalukan perkara yg serupa; berbohong. dan, pembohongan itu mencengkam hati mereka lantas dengan nama cinta mereka berikrar, mahu mencipta kenangan demi dibawa bersama. Hanya satu masalah yang timbul: Kenangan akan mengejar lau mereka menjadi tamak, mahu memiliki cinta- sepenuhnya.

*Berkait: Dengan Nama Cinta~ Apa jadi sebelum Genelia bertemu Hafidz di Kampung Dang Setia? Untuk tahu kisah-kisah insan di belakang Genelia, jom jenguk!

Klik untuk baca:
l 1 l 2 l 3 l 4 l Pesan on9


Khamis, Julai 09, 2009

Kau Sayangku

Terbitan Alaf 21 Sdn. Bhd. [2005]
ISBN: 9831242068
Sem. Malaysia RM17.00
Sabah/Sarawak RM20.00

Kau Sayangku mengisahkan seorang gadis yang pada zahirnya seorang yang periang, tapi di sebalik gelak ketawa, senda guraunya, tersimpan satu kisah yang agak pahit untuk ditelan. Adik kembarnya telah pergi bersama cinta yang tidak kesampaian dan keluarganya telah dibenci oleh ibu saudaranya sendiri.

Kehadiran Eddy Sham dan Akif Zamani telah mengocak jiwa remaja Arisa. Kedua-duanya mempunyai personaliti yang menarik dan berkarisma. Mereka mempunyai impian yang sama iaitu ingin memberi dan menerima cinta. Tapi sayang... satu hati hanya berhak untuk satu jiwa. Lantaran, Eddy Sham terpaksa mengalah dan membiarkan Akif zamani meraikan kemenangan cintanya. Sayang sekali... di saat cinta sampai ke puncak, sesuatu yang tidak diingini terjadi.

Redakah Akif menerimanya? Berjayakah Arisa mempertahankan cinta sedangkan nasib cintanya di tangan orang lain?

*Berkait: Sambutlah Cintaku ~ Nak kenal siapa Aiman dan Datul yang dimunculkan di sini? Dapatkanlah novel ini untuk kenal mereka dengan lebih dalam.


Rabu, Julai 08, 2009

Ria Qistina

Terbitan Alaf 21 Sdn. Bhd. [2003]
ISBN: 9831241304
Sem. Malaysia RM15.00
Sabah/Sarawak RM18.00


Cinta sememangnya wujud dalam diri setiap insan. Sesekali akal waras manusia lupa akan hakikat itu. Semuanya kerana dendam, sakit hati dan benci akan kenyataan yang terpaksa dilalui.

Ria Qistina seorang remaja tomboi yang telah kehilangan kasih sayang daripada keluarganya sejak kecil lagi. Pengalaman pahit yang pernah dilalui menghambatnya ke dunia ciptaan sendiri. Dendam membuatkan Qistina membenci cinta dan kasih sayang seorang lelaki. Baginya, cinta itu pemusnah dan pembunuh kehidupannya. Seboleh mungkin, dia ingin menjauhkan diri dari perasaan itu. Namun, kemunculan Fadzli sekali lagi menambah deritanya. Salahkah seseorang itu andai mengorbankan cinta demi kasih pada ibu tercinta? Wajarkah dia menurut kata hatinya sendiri?

Kehadiran Zarif mengundang kekeliruan dalam diri Qistina. Zarif dengan egonya, Qistina bersama dendamnya terhadap cinta lelaki. Keduanya dipertemukan tanpa dirancang. Mampukah mereka berubah? Apakah Qistina akur dengan hakikat setiap manusia sememangnya dilahirkan dan dianugerahkan dengan perasaan cinta?

*Berkait: Cinta Datang Lagi ~ Dapatkan spin-off Ria Qistina, yang menampilkan watak baru daripada novel ini. Nak tahu siapa... kenalah baca :D


Isnin, Julai 06, 2009

Sambutlah Cintaku

Terbitan Alaf 21 Sdn. Bhd. [2002]
ISBN: 9831240790
Sem. Malaysia RM11.00
Sabah Sarawak RM14.00

Pertama kali bertemu Aiman, Datul menganggap lelaki itu tidak sesuai memegang jawatan sebagai pengarah urusan di Iman Holding, syarikat milik ayahnya.

Di pejabat, mereka sering tidak sependapat dalam tugas. Kata mengata dan benci-membenci merupakan senjata untuk mereka bersengketa. Akhirnya, tanpa diduga, Aiman cintakan Datul dan Datul rindukan Aiman.
Masalah timbul bila Amir juga jatuh hati pada Datul tanpa mengetahui gadis itu adalah kekasih abangnya. Aiman bersedia mengundur diri untuk kebahagiaan adiknya. Tapi cinta Datul tidak mungkin ditukar ganti.

Atas desakan keluarga, perkahwinan Aiman dan Datul dilangsungkan. Aiman bertindak menjauhkan diri dari Datul kerana rasa bersalah melukakan perasaan Amir. Sebagai isteri, Datul tertekan dengan sikap Aiman dan bertindak membawa diri.

*Berkait: Kau Sayangku ~ Rindu kepada Datul & Aiman? Hilangkan dengan menjenguk KS seketika \^-^/


Sabtu, Julai 04, 2009

Kau Yang Bernama Seri

Bersahabat lebih baik daripada berkasih. Bermasam muka dalam persahabatan masih mampu bertaut kembali dalam hubungan mesra. Sebaliknya sekali hati dilukai kekasih, amat jarang memulih perhubungan sebagai sahabat.

Seri lebih rela menjadi sahabat Za'ba. Pertengkaran yang timbul adalah bunga-bunga mesra yang berputik pada setiap pertemuan mereka. Kehadiran Siti Nurliza mengelirukan suasana persahabatan mereka.

Dapatkah Siti Nurliza menghancurkan perhubungan suci antara Seri dan Za'ba? Adakah selamanya mereka terus bergelar sahabat, tanpa timbul perasaan lain?

*Berkait: Atas Nama Cinta ~ Mereka di alam pekerjaan dan di alam yang bagaimanakah hubungan Seri & Za'ba.


Jumaat, Julai 03, 2009

Dian Di Hati

Cinta suci anugerah daripada Allah, terlalu indah bila dinikmati oleh insan yang luhur dan ikhlas. Cinta yang hanya boleh dipisahkan oleh maut dan ketentuan Ilahi.

Zarul telah menemui cinta suci itu. Natilia, Shatina dan Fatehah adalah cinta suci ibarat dian yang menyinari kamar hatinya. Zarul resah bernaung di bawah lembayung cinta cinta ketiga-tiga gadis itu.

Siapakah di antara mereka yang cintanya teguh bersemadi di jiwa Zarul? Siapakah pula yang menjadi pilihan keluarganya, terutama ibu Zarul?

*Berkait: Dengan Nama Cinta ~ Ketahui apa seterusnya berlaku dengan hubungan Zarul dan gadis pilihannya...


Khamis, Julai 02, 2009

Tangisan Senja Harapan

Demi kasihkan adiknya, Alisa tekad untuk mencari adiknya Sufi walau di mana saja dia berada. Hasratya tidak diketahui keluarga, walaupun ibunya sendiri.

Alisa ke Kuala Lumpur. Di sana Alisa menumpang di rumah ibu saudaranya. Dalam menurut jejak adiknya, Alisa sering diburu lelaki-lelaki yang ingin menagih kasih daripadanya. Pun begitu, Alisa tidak mudah menyerah sehinggalah hadirnya Arie yang berjaya mengetuk pintu hatinya.

Berjayakah Arie menagih cinta Alisa? Tergugatkah cinta Arie setelah mengetahui rakan baiknya sendiri turut memendam rasa terhadap Alisa?


Rabu, Julai 01, 2009

Princess

*Untuk makluman novel Princess buat masa ini tak ada stok & tak diterbitkan lagi. Saya akan cuba terbitkannya kembali, insya-Allah. Sebaik saja terbit, saya akan uar-uarkan di sini. Harap maklum untuk mereka yang sudi menunggu.

Mohd Izat Effy, jejaka tampan dan kaya yang sering menjadi rebutan. Kekayaan dan ketampanannya menjadikan dia ego. Keegoannya luntur apabila dia dipertemukan dengan gadis yang degil, lincah dan periang. Pertemuan atas dasar kebencian itu akhirnya membenihkan rasa cinta. Apatah lagi keluarga kedua belah pihak amat merestui hubungan suci itu.

Di saat Izat ingin melamar princess hatinya, Nazira menarik menarik diri. Izat kecewa dan menderita dengan tindakan itu. Tertunaikah impian Izat untuk mereka...?

*Berkait: Dengan Nama Cinta ~ Lanjutan kisah Izam dan Aiza jadi himpunan dalam novel ini. Untuk tahu apakah kesudahan hubungan mereka, bolehlah dapatkannya ;)