#SuamiIsteri

Terbitan Penerbitan Fajar Pakeer [2016]
Sem. Malaysia RM21.00
Sabah/Sarawak RM24.00

Novel Mini Eksklusif Novelis Best-Seller.

TAJUK : #SUAMIISTERI
ISBN: 978-967-365-267-9
HARGA : RM21.00 / RM24.00

#RiezmanSafieya - Hanny Esandra
Isteri Sejuta Rasa
“Sayang, abang nak dapatkan Fieya pun cukup susah dulu. Takkanlah abang senang-senang nak menduakan Fieya? Sia-sia ajelah usaha abang untuk ambik hati Fieya dulu. Sia-sia jugaklah abang tunggu Fieya untuk terima abang sebagai suami. Ini permata dan nyawa abang.”
Safieya dan Riezman hanya memandang momen indah itu sambil masing-masing berbalas senyuman.

#ZarielLiana – Ana Sofiya
Diktator Itu Kamu
“Siapa diktator?”
“Diktator itu kamu!!”
“What? Liana?”
Oh Tuhan! Apa yang aku dah buat ni? Apa yang aku dah sebut? Sungguh, aku tak berani nak tengok muka Encik Zariel dah. Kecut!

#Za’baSeri – Bikash Nur Idris

Suami Selepas Deadline
“Youlah. Jadi suami I lepas I letak deadline. Kalau you tak balik dalam sekian masa, I takkan kahwin. Kalau tak sebab Opah Chik, mungkin taklah...”

“Oh! Bila deadline you tu?”
“Sehari sebelum I jumpa you balik lepas dekat 10 tahun. Bayangkan terkejutnya I masa tu.”
“Tu pasal sambut I dengan pensel tajam?”

#KarlWafa – Shazie Kamaruzaman
Suami Terlebih Rela
“Sayang! How could you do that to me? Adeh, lemas abang!”
“Abang okey tak ni? Nak Wafa buat CPR tak?”
“Nak! Nak! Cepatlah bagi CPR. Abang tunggu ni.”
Wafa rasa nak cubit saja bibir Karl yang memuncung. Eee, bukan main lagi ya. Asal sebut CPR saja, suka bukan main!

#AbangLongDian – Rehal Nuharis
Isteri Untuk Abang Long
“Eh, tak apa. Dian boleh naik bas.”
“Berani kau lawan cakap ketua gengster ya?”
“Dian hanya takkan melawan cakap orang tua Dian dan suami Dian. Tu pun bila dah ada suami nantilah.”
“Kau tengah lamar aku ke apa sebenarnya ni?” sakat abang long.


Princess Reborn

Terbitan Penerbitan Fajar Pakeer [2015]
Sem. Malaysia RM27.00
Sabah/Sarawak RM30.00


Mohd Izat Effy nama diberi. Perempuan tu macam baju. Suka, pakai. Tak suka, buang. Belum bosan, kelek. Dah boring, golek. Dia dah lama hidup membujang sebagai buaya jadian. Tapi, bila sampai seru jadi manusia biasa, siapa dia untuk tidakkan?

Intan Nazira nama dipilih. Lincah dan periang. Staf AMC panggil dia princess. Konon-konon tak ada dia sebagai jururawat di hospital itu, akan sunyilah mereka. Dia manusia biasa, yang memanglah akan takut kalau buaya jadian ajak bercinta!

“Jadikanlah Izat manusia, Ira. Dah boringlah jadi buaya.” – Mohd Izat Effy

Sudahnya, bergaduhlah Intan Nazira dan Izat Effy. Langsung tak bagi can ibu dan mummy masing-masing yang dah kenan nak berbesan. Mereka tak kenan nak jadi laki bini, okey!

Namun, yang suka gaduh itu mulut, yang jatuh sayang itu hati. Lama-lama bertekak, hati masing-masing pandai berdetak. Izat jatuh cinta, Nazira jatuh suka. Tapi, sayang, baru Izat nak jadi manusia dan bercinta penuh setia, hatinya dihancur Nazira. Nazira paling tadah dengan alasan perasaannya kepada Izat tiada. Sakitnya hati Izat, pedihnya perasaan Izat. Namun, Izat sedar satu perkara, hanya Nazira princess hatinya. Sampai bila-bila.

“Hidup kalau seperti yang kita nak dan rancang saja, kita takkan pandai menghargai di hujungnya nanti, Ira. Sebab tu Allah bagi apa yang kita perlu dan bukan apa yang kita nak.”
“Dan, Izat nak Ira...”
“Wrong. I need you more than I want you. Allah Maha Mendengar, Ira. Dia sedang beri apa yang Izat perlu, apa yang Ira perlu. We need each other, love...”

Cinta dan perasaan mereka akankah menyatu? Dan, atas sebab apa Nazira tetap menolak Izat, walau lelaki itu bersungguh mengejar?


Go Tasneem Gwiyomi!

Terbitan Buku Prima [2013]
ISBN : 9789670535340
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00
Go Tasneem Gwiyomi!
“Maafkan aku Tasneem, lepas ini dahi kau bertanda. Semuanya gara-gara aku pernah bencikan kau yang rapat dengan kakakku yang buta...”

Rahsia Mimpi
“Oh, kenapa Cikgu Oriana muncul dalam mimpi saya mama? Saya pun fikir dia sebenarnya guru di sini. Saya tak sangka dia bekas guru mama juga...”

Awak Dah Tak Benci Saya?
“Mak saya kan dah jadi mak awak dan papa awak dah jadi papa saya...”

Jom Kita Kawan
“Wah, bagusnya awak, sudah pandai bocorkan rahsia ya?”

Alahai, Kesiannya Dia!
“Maafkan Ayu mak, tapi sebenarnya...”


Kasutku Dari Itali, Awak Ada?

Terbitan Buku Prima [2012]
ISBN : 9789670184845
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00


Novelet Merah Cinta Kita 6 ini mengandungi 5 cerita pendek. Kisah kehidupan remaja pelajar sekolah yang penuh insiden ceria, nilai persahabatan yang sejati, kasih sayang dalam keluarga dan guru penyayang.

Paparan kisah kehidupan remaja berusia belasan tahun digarap dengan bahasa santai dan terkini ini diselitkan dengan gambar hiasan berwarna sepenuhnya. Tidak rugi beli dan adik-adik pasti enjoy!

Kasutku Dari Itali, Awak Ada?
Bila orang minta derma, tak pernah nak derma. Kedekut. Selalu dia beritahu aku kasut dia dari Itali, beg GUCCI, minyak wangi DIOR, cermin mata PRADA, pakaian sukan NIKE. Pendek kata semua dari luar negeri dan yang berjenama mahal-mahal. Aku dengar dia nak jadi model apabila lepas SPM nanti. Gila glamor agaknya dia tu...

Yeay, Kita Dapat Emak Baru!
“Dia mahu peluang untuk menyayangi saya dan Eisya. Dia fikir saya tak tahu, dia hanya mahukan ayah. Apabila dia dan ayah sudah berkahwin, apa akan jadi dengan saya dan Eisya? Dia hanya mahukan ayah sebenarnya. Saya tahu.”

Kau Adik, Aku Abang!
Pandai juga lelaki dari ‘Kutub Selatan’ itu memohon maaf! Ops…kini saya perlu belajar berlembut kepadanya. Dia kan abang saya! Frasa itu perlu saya terapkan dalam diri, supaya saya tidak akan menjadi seorang pembenci lagi. Yang paling penting saya tidak akan menganggap Kyril Rayyan sebagai pengembara dari ‘Kutub Selatan’ lagi.+ Seronok juga ada abang. Biarlah ‘angin-angin antartika’ itu berlalu pergi dan meninggalkan Kyril Rayyan di ‘Kutub Utara’ tanpa sebarang gangguan.

Shahira Diva Sekolah
Sebenarnya aku amat suka menjadi tumpuan ramai! Aku nak semua orang sanjung aku. Aku yang paling bijak, paling cantik dan paling disayangki semua warga sekolah. Jangan ada orang lain cuba memintas aku!

Rania Obses Manik
“Aku akan pastikan engkau tak berhak menyertai pertandingan ini. Engkau curi karya orang lain!” Vincent bersuara hamper menjerit.

“Aku layak, Vincent, dan sebab itu aku terpilih. Daripada lukisan yang tak sempurna berbanding dengan lukisan yang cantik di mata, aku yang terpilih. Aku, Rania, penyelamat Kelab Manik, terpilih!” sahut Rania.


Primadona Orang Muda

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2012]
ISBN : 9789673651146
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00

Primadona? Dia? Hilang akal ke apa Abang Kama si pengarah dengan Rose si tukang usung kipas itu. Bila masa pula dia pandai berlakon. Berladen ialah kut. Berladen itu berkait dengan melayan. Tahulah dia, sebab dia kan budak Penulisan. Jadi, takkanlah dia nak pandai berlakon macam budak Teater atau budak Filem itu—Mike He dia, Sanaa.

“Primadona. Itulah watak awak mulai sekarang, Sanaa Abdul Rahim.”

Jadi, Sanaa sangat tak boleh percaya apabila dengan cakap begitu, dia dipilih menjadi primadona Produksi Bangsawan tahun itu. Di samping orang muda yang semua tahu layak berlakon dan berladen, Mike He Sanaa, Muhammad Falah. Tambah bila orang muda itu tak suka Sanaa jadi primadona, tak layak. Kaku. Keras. Sebab itu Falah asyik nak hentak pintu sampai berganti baru. Alahai… patahnya hati…

“Walaupun awak berlakon dengan baik tadi, tapi belum cukup baik. Jadi, tak banyak manalah suka awak tu kan. Saya ingatkan awak paling suka saya…”

Alamak! Macam mana hati Sanaa lepas dengar ayat macam ini. Falah nak Sanaa tunjuk sukanya dalam lakonannya selaku primadona. Primadona kepada orang muda. Primadona kepada Falah. Tambah pula lepas itu Falah kata dia primadona Falah, primadona orang muda itu. Kemudian Falah kata suka dia, sayang dia…


Tolonglah... Jangan Hukum Dia

Terbitan Buku Prima [2011]
ISBN : 9789670184845
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00

Siri Merah Cinta Kita merupakan himpunan novelet yang pasti adik-adik enjoy! Siri ini memaparkan kisah pelbagai konflik yang dialami gadis remaja masa kini. Setiap buku dalam siri ini adalah sangat istimewa kerana mempunyai 5 buah novelet, kesemua muka suratnya berwarna-warni dan mempunyai ilustrasi yang sangat menarik! Pastikan adik-adik mengumpul kesemua buku dalam siri ini. Semoga enjoy membaca!

Tolonglah... Jangan Hukum Dia - “Biarpun dia tidak jujur padaku, aku tidak sanggup melihat dia dihukum...”

Aqila Bukan Ratu Drama - “Huh, kenapa bas ini brek mengejut? Mukanya yang penuh jerawat batu itu melekap ke pipiku!”

Dekatlah... Jangan Menjauh - “Jangan dekat-dekat, walaupun kita berjiran!”

Sekarang Aku Kisah! - “Mei Hwa si pandai yang dibenci kawan-kawan. Sombong, tak mahu bergaul. Ada sesiapa ambil kisah?”

Da... Hostel? - “Huh! Tinggal di sekolah asrama? Oh, tidak? Macam dalam hutan...”


Suha Kuasa Tiga

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2010]
ISBN : 9789673650439
Sem. Malaysia : RM10.90
Sabah/Sarawak : RM13.90

"Bila bersedih, bila bermasalah, bila perlukan seseorang… kawanlah yang kita akan cari. Kawan akan faham. Kawan akan tenangkan. Kawan akan ada di sisi. Masa tu… awak akan sangat perlukan kawan. Awak kena rasa sesuatu, sebagai kawan, untuk buat apa saja yang perlu untuk kawan tu. Rasa tu… kena ada.”
Kebetulan, nama mereka ada dekatnya. Nasuha, Suhaid dan Suhail. Namun, nama yang dekat, bakalkah memungkinkan dekatnya hubungan sebagai kawan?

Tet! Salah sama sekali!

Nasuha sangat tidak sukakan Suhail, hanya kerana Suhail bersikap kurang diajar kepadanya pada hari pertama dia mendaftar di sekolah itu. Dia tidak benci, tapi dia sangat tidak suka. Jadi, Suhail musuh peribadinya. Sedang Suhaid, yang hampir nama adalah kawan tersayang. Walaupun dia hairan, bagaimana satu huruf belakang itu boleh ubah perasaannya, tapi itu hakikat.

Jadi, macam mana nak jawab soalan yang musuh peribadi soal ini, “Kalau macam tu, awak sudi jadi kawan saya?” Tambah pula bila Suhail mula cuba berbaik dengan Nasuha dan Suhaid, sampai wujudnya satu jeritan yang sama dari kanopi sukaneka. “Suha Kuasa Tiga!”

Mahukah Nasuha terima Suhail sebagai kawan, apabila dia sudah ada Suhaid? Akan berubahkah satu huruf akhir di belakang nama itu?