Go Tasneem Gwiyomi!

Terbitan Buku Prima [2013]
ISBN : 9789670535340
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00
Go Tasneem Gwiyomi!
“Maafkan aku Tasneem, lepas ini dahi kau bertanda. Semuanya gara-gara aku pernah bencikan kau yang rapat dengan kakakku yang buta...”

Rahsia Mimpi
“Oh, kenapa Cikgu Oriana muncul dalam mimpi saya mama? Saya pun fikir dia sebenarnya guru di sini. Saya tak sangka dia bekas guru mama juga...”

Awak Dah Tak Benci Saya?
“Mak saya kan dah jadi mak awak dan papa awak dah jadi papa saya...”

Jom Kita Kawan
“Wah, bagusnya awak, sudah pandai bocorkan rahsia ya?”

Alahai, Kesiannya Dia!
“Maafkan Ayu mak, tapi sebenarnya...”

Kasutku Dari Itali, Awak Ada?

Terbitan Buku Prima [2012]
ISBN : 9789670184845
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00


Novelet Merah Cinta Kita 6 ini mengandungi 5 cerita pendek. Kisah kehidupan remaja pelajar sekolah yang penuh insiden ceria, nilai persahabatan yang sejati, kasih sayang dalam keluarga dan guru penyayang.

Paparan kisah kehidupan remaja berusia belasan tahun digarap dengan bahasa santai dan terkini ini diselitkan dengan gambar hiasan berwarna sepenuhnya. Tidak rugi beli dan adik-adik pasti enjoy!

Kasutku Dari Itali, Awak Ada?
Bila orang minta derma, tak pernah nak derma. Kedekut. Selalu dia beritahu aku kasut dia dari Itali, beg GUCCI, minyak wangi DIOR, cermin mata PRADA, pakaian sukan NIKE. Pendek kata semua dari luar negeri dan yang berjenama mahal-mahal. Aku dengar dia nak jadi model apabila lepas SPM nanti. Gila glamor agaknya dia tu...

Yeay, Kita Dapat Emak Baru!
“Dia mahu peluang untuk menyayangi saya dan Eisya. Dia fikir saya tak tahu, dia hanya mahukan ayah. Apabila dia dan ayah sudah berkahwin, apa akan jadi dengan saya dan Eisya? Dia hanya mahukan ayah sebenarnya. Saya tahu.”

Kau Adik, Aku Abang!
Pandai juga lelaki dari ‘Kutub Selatan’ itu memohon maaf! Ops…kini saya perlu belajar berlembut kepadanya. Dia kan abang saya! Frasa itu perlu saya terapkan dalam diri, supaya saya tidak akan menjadi seorang pembenci lagi. Yang paling penting saya tidak akan menganggap Kyril Rayyan sebagai pengembara dari ‘Kutub Selatan’ lagi.+ Seronok juga ada abang. Biarlah ‘angin-angin antartika’ itu berlalu pergi dan meninggalkan Kyril Rayyan di ‘Kutub Utara’ tanpa sebarang gangguan.

Shahira Diva Sekolah
Sebenarnya aku amat suka menjadi tumpuan ramai! Aku nak semua orang sanjung aku. Aku yang paling bijak, paling cantik dan paling disayangki semua warga sekolah. Jangan ada orang lain cuba memintas aku!

Rania Obses Manik
“Aku akan pastikan engkau tak berhak menyertai pertandingan ini. Engkau curi karya orang lain!” Vincent bersuara hamper menjerit.

“Aku layak, Vincent, dan sebab itu aku terpilih. Daripada lukisan yang tak sempurna berbanding dengan lukisan yang cantik di mata, aku yang terpilih. Aku, Rania, penyelamat Kelab Manik, terpilih!” sahut Rania.

Primadona Orang Muda

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2012]
ISBN : 9789673651146
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00

Primadona? Dia? Hilang akal ke apa Abang Kama si pengarah dengan Rose si tukang usung kipas itu. Bila masa pula dia pandai berlakon. Berladen ialah kut. Berladen itu berkait dengan melayan. Tahulah dia, sebab dia kan budak Penulisan. Jadi, takkanlah dia nak pandai berlakon macam budak Teater atau budak Filem itu—Mike He dia, Sanaa.

“Primadona. Itulah watak awak mulai sekarang, Sanaa Abdul Rahim.”

Jadi, Sanaa sangat tak boleh percaya apabila dengan cakap begitu, dia dipilih menjadi primadona Produksi Bangsawan tahun itu. Di samping orang muda yang semua tahu layak berlakon dan berladen, Mike He Sanaa, Muhammad Falah. Tambah bila orang muda itu tak suka Sanaa jadi primadona, tak layak. Kaku. Keras. Sebab itu Falah asyik nak hentak pintu sampai berganti baru. Alahai… patahnya hati…

“Walaupun awak berlakon dengan baik tadi, tapi belum cukup baik. Jadi, tak banyak manalah suka awak tu kan. Saya ingatkan awak paling suka saya…”

Alamak! Macam mana hati Sanaa lepas dengar ayat macam ini. Falah nak Sanaa tunjuk sukanya dalam lakonannya selaku primadona. Primadona kepada orang muda. Primadona kepada Falah. Tambah pula lepas itu Falah kata dia primadona Falah, primadona orang muda itu. Kemudian Falah kata suka dia, sayang dia…

Tolonglah... Jangan Hukum Dia

Terbitan Buku Prima [2011]
ISBN : 9789670184845
Sem. Malaysia : RM18.00
Sabah/Sarawak : RM21.00

Siri Merah Cinta Kita merupakan himpunan novelet yang pasti adik-adik enjoy! Siri ini memaparkan kisah pelbagai konflik yang dialami gadis remaja masa kini. Setiap buku dalam siri ini adalah sangat istimewa kerana mempunyai 5 buah novelet, kesemua muka suratnya berwarna-warni dan mempunyai ilustrasi yang sangat menarik! Pastikan adik-adik mengumpul kesemua buku dalam siri ini. Semoga enjoy membaca!

Tolonglah... Jangan Hukum Dia - “Biarpun dia tidak jujur padaku, aku tidak sanggup melihat dia dihukum...”

Aqila Bukan Ratu Drama - “Huh, kenapa bas ini brek mengejut? Mukanya yang penuh jerawat batu itu melekap ke pipiku!”

Dekatlah... Jangan Menjauh - “Jangan dekat-dekat, walaupun kita berjiran!”

Sekarang Aku Kisah! - “Mei Hwa si pandai yang dibenci kawan-kawan. Sombong, tak mahu bergaul. Ada sesiapa ambil kisah?”

Da... Hostel? - “Huh! Tinggal di sekolah asrama? Oh, tidak? Macam dalam hutan...”

Suha Kuasa Tiga

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2010]
ISBN : 9789673650439
Sem. Malaysia : RM10.90
Sabah/Sarawak : RM13.90

"Bila bersedih, bila bermasalah, bila perlukan seseorang… kawanlah yang kita akan cari. Kawan akan faham. Kawan akan tenangkan. Kawan akan ada di sisi. Masa tu… awak akan sangat perlukan kawan. Awak kena rasa sesuatu, sebagai kawan, untuk buat apa saja yang perlu untuk kawan tu. Rasa tu… kena ada.”
Kebetulan, nama mereka ada dekatnya. Nasuha, Suhaid dan Suhail. Namun, nama yang dekat, bakalkah memungkinkan dekatnya hubungan sebagai kawan?

Tet! Salah sama sekali!

Nasuha sangat tidak sukakan Suhail, hanya kerana Suhail bersikap kurang diajar kepadanya pada hari pertama dia mendaftar di sekolah itu. Dia tidak benci, tapi dia sangat tidak suka. Jadi, Suhail musuh peribadinya. Sedang Suhaid, yang hampir nama adalah kawan tersayang. Walaupun dia hairan, bagaimana satu huruf belakang itu boleh ubah perasaannya, tapi itu hakikat.

Jadi, macam mana nak jawab soalan yang musuh peribadi soal ini, “Kalau macam tu, awak sudi jadi kawan saya?” Tambah pula bila Suhail mula cuba berbaik dengan Nasuha dan Suhaid, sampai wujudnya satu jeritan yang sama dari kanopi sukaneka. “Suha Kuasa Tiga!”

Mahukah Nasuha terima Suhail sebagai kawan, apabila dia sudah ada Suhaid? Akan berubahkah satu huruf akhir di belakang nama itu?

Ingin Hati Melukis Kata

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2010]
ISBN 9789833880911
Sem. Malaysia RM19.90
Sabah/Sarawak RM22.90


Menjangkau usia yang lewat membuatkan perkahwinan menjadi tuntutan. Hati mungkin belum dibuka namun hati keluarga yang sudah terlalu luas bukanya harus dijaga. Atas sebab itulah Ainsya Najma, gadis yang mendapat gelaran andartu diam menerima pilihan ibu. Begitu juga Ruzaiman, bujang terlajak akur saja dengan kehendak ibu. Namun tulisan takdir tidak seiring.

Ainsya Najma, gadis yang hanya tahu setuju, tiba-tiba menolak perkahwinan yang bakal berlangsung dua minggu lagi. Dia tidak boleh teruskannya! Dia cuba lari daripada kenyataan, namun kenyataan takkan pernah tinggalkannya. Dia perlu juga menjadi raja sehari dalam dua minggu itu—dengan pengantin lelaki berbeza! Dia kenal Solehandin sekian lama, namun lelaki itu memberi nanar dan kini Raimi hadir untuk cuba mengubati.

Ruzaiman, sukar untuk cinta mengulit hatinya walau dihidang berpuluh gadis cantik, termasuklah Jazshira, si model lampai terkenal. Namun, atas kemahuan mama, dia jalinkan juga hubungan, tanpa getaran dalam hati. Dia tahu tiada cinta untuk Jazshira namun dia terperangkap juga dalam kancah percintaan ciptaan sendiri, sehinggalah hadirnya Fadxiora, menggetar hati dan sukma.

Apakah Ainsya Najma akan membuka peluang kedua untuk Raimi? Adakah Ruzaiman akan mendapatkan cinta Fadxiora yang menggetar hati? Dan, mungkinkah peluang itu ada untuk insan asing menjadi dekat apabila hati sudah melukis kata, bahawa cinta sudah ada…?

Bukan Pilihan Hati

Terbitan Fajar Pakeer Sdn. Bhd. [2009]
ISBN 9789833880683
Sem. Malaysia RM8.90
Sabah/Sarawak RM11.90

Lelaki itu pilihan hati baba dan amma, bukan dia.

Lelaki itu pilihan hati Sera, bukan dia.

Jadi, bagaimana boleh dia mesrai hati seorang lelaki yang hatinya sendiri tidak berkehendak? Dia, Nur Raniaa, tidak tahu bagaimana mahu menggarap sayang untuk Fathi. Tidak juga tahu bagaimana mahu menerima suami sendiri apabila penerimaan itu mengakibatkan dia hilang kawan baik.

Jadi, salahkah kalau dia tidak mahu beri peluang hati menerima bukan pilihan hati? Silapkah kalau dia tidak boleh terus membenci apabila hati mula kenal cinta kepada Fathi sedang Sera lebih layak?

*Berkait: Cinta Datang Lagi ~ Dah tahu kisah adik, apa kata baca pula kisah kakaknya? ;)